söndag 2 november 2008

vatten

Jag har en väldigt trevlig vän, vi kan prata om allting. Absolut allting. En dag kollade vi på ett teveprogram om vatten och jag frågade honom vad ha tror skulle hända om det inte fanns vatten. Han är ganska smart och han svarade att man då inte skulle kunna äta några grönpåsar (är vakumförpackad frystorkad mat i gröna påsar som man bara blandar ner en viss mägnd varmt vatten i, låter de stå några minuter och sen är det bara att äta) och då skulle inte försvaret behövas för då skulle alla som gör lumpen vara hungriga. Men han hoppas att det finns saft, för det har han hört att man kan göra av mjölk.
Jag tyckte det var ett roligt svar så jag ställde samma fråga några dagar senare. Vad tror du skulle hända om det inte fanns vatten och denna gång svarar han till min besvikelse inte likadant men jag tycker nästan att detta svar var bättre. Han svarar att då skulle man inte kunna äta popcorn för att man bli så törstig utav dem, för att de är så salta. Min trevliga vän är ganska klyftig. Han gick ut skolan med höga betyg, så dum är han inte, snarare väldigt intelektuel. Jag tycker att min väldigt trevliga vän är väldigt trevlig att skratta tillsammans med, för han får mig att skratta.

Inga kommentarer: