söndag 16 november 2008

heliga halvtimmen på ICA

Jag vet faktiskt inte vilket klockslag de brukar fika på, men de flesta pensionärerna brukar ha förmiddagsfika. Det är antingen för eller efter den som de ger sig ut till ICA affären här i området där jag bor. Mellan halv tio och tio gäller det att full hockeyutrustning om du äns bara ska ut och handla dig lite mellanmjölk. Det är oturligt de dagarna när man glömmer bort att detta är pensionärernas heliga halvtimme i affären. I vart fall, råkar du dyka upp just då och bara måste handla och verkligen inte kan vänta så akta dig mest för träkäpparna, de känns mest. Två och två, rullatorer, käppar, kryckor, rullstolar eller bara väldigt rörigt. Det är inte en glädje att vara där då. Här gäller det att kryssa mellan berskörhet, kundvagnar och att vara aktsam om våra äldre. Jag tycker det är bra, att de går och handlar då, det blir en sådant trevlig stämning i lokalen som det inte så ofta annars blir. Här pratas och hälsas det.
Så länge jag inte behöver vara med den dagarna man behöver inhandla någonting snabbt så är jag nöjd. halv tio, varje vardag...

Inga kommentarer: